Психологиялық қызметтің мақсаты-
Жаңартылған білім беру аясында дәстүрлі және қашықтықтан оқытуда ата-аналардың, педагогикалық ұжымның, білім алушылардың креативті, функционалды сауатты, шығармашыл, бәсекелестік сыни тұрғыдан ойлау қабілетін қалыптастыра отырып білім беру әлеуетін көтеру, психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік - психологиялық жағдай жасау және қолдау көрсету.
Міндеті:
1) Білім алушылардың тұлғалық және зияткерлік дамуына ықпал ету, өзін-өзі тәрбиелеу және өзін-өзі дамыту қабілетін қалыптастыру;
2) Білім алушыларға ақпараттық қоғамның жылдам дамуы жағдайында олардың табысты әлеуметтенуіне психологиялық тұрғыдан жәрдем көрсету;
3) Білім алушылардың тұлғасын психологиялық-педагогикалық зерделеу негізінде әрбір білім алушыға жеке тұрғыдан ықпал ету;
4) Психологиялық диагностиканы жүргізу және білім алушылардың шығармашылық әлеуетін дамыту;
5) Психологиялық қиыншылықтар мен білім алушылардың проблемаларын шешу бойынша психологиялық түзету жұмыстарын жүзеге асыру;
6) Психологиялық проблемаларды шешуде және оқу-тәрбие жұмыстарының қолайлы әдістерін таңдауда ата-аналар мен педагогтерге консультациялық көмек көрсету;
7) Білім беру үдерісі қатысушыларының психологиялық-педагогикалық құзіреттілігін көтеру.
Жанжалдық тұлға-аралық қатынастарды түзетуді жоспарлау.
ІҮ.Психологиялық кеңес беру бағыты
Мақсаты:Білім алушыларға, ата-аналар мен мұғалімдерге олардың сұранысы бойынша кеңес беру;
- Кәсіптік өзін –өзі айқындау проблемалары және қоршаған ортамен өзара қарым-қатынастар бойынша жеке және топпен кеңес жүргізу;
- Күйзелістік, жанжалдық, қатты эмоционалды күйзелістік жағдайда болып табылатын білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету;
- Тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде делдалдық жұмыстарды ұйымдастыру;
- Әдістемелік бірлестіктер мен педагогикалық кеңестің жұмысына ықпал ету.
І. Психодиагностика бағыты
Мақсаты:
- Білім алушылардың психикалық дамуын анықтау мақсатында психологиялық диогностикалау;
- Білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтену мақсатында кешенді психологиялық тексеру;
- Білім алушылардың қабілеттілігі, қызығу-шылығы мен икемділігін психологиялық диогности-калау.
- Психологилық диагностиканың қорытындысы бойынша психологиялық тұжырымдар мен ұсыныстарды дайындау.
ІІ.Түзету-дамытушылық бағыттар
Мақсаты:
- Жеке тұлғалық өсуге арналған тренингтер өткізу;
- Білім алушылар мен педагогтердің тұлғалық, интелектуалдық эмоционалды-жігерлік,шығарма- шылық даму үйлесімділігі бойынша психологиялық түзету және дамыту сабақтарын ұйымдастыру;
V. Әлеуметтік – диспетчерлік бағыттар
Мақсаты:
Психодиагностикалық бағыты
- Білім алушылардың психологиялық ерекшеліктерін қашықтықтан диагностикалау
- Білім алушылардан әдістемелерді интернет желісі арқылы алу
- Психологиялық диагностиканы жүргізудің тиімді жолы-google формасы арқылы қорытынды дайындау
Түзету-дамытушылық бағыттар:
- Тұлғадағы психикалық және тұлғалық дамудағы артта қалушылықты түзету, тәртіптік бұзылыстарды , ауытқуларды түзету;
- Психологиялық ойындар,жаттығулар жүргізу
- Бейнематериалдарды тарату
- Жеке және топтық жұмыстар
Ағартушылық-профилактикалық бағыттар:
- Білім алушылардың мектептегі оқуға психологиялық даярлығын анықтау (ес,зейін,ерік,ойлау,сөйлеу,қабылдау);
- Бастауыш сынып оқушыларының мектепке бейімделуін анықтап,ата-аналар мен ұстаздарға ұсыныс беру
- Педагтерді аттестаттауды әлеуметтік –психологиялық қолдау
- Педагогтарға педагоггикалық-психологиялық ұсыныстар беру
Кеңес беру бағыты:
- Жеке тұлғаға туындаған мәселесін шеше алатындай ұсыныс беру,ынталандыру,психологиялық жоғарылату;
- Чаттарға ұсынымдар әзірлеп , жіберу
- Кеңес беру бейнематериалдарын дайындау
- Сұраныстар бойынша кеңестер беру
- Психологиялық кеңес беру жұмыстары уатсап желісі, сенім телефонының орнына педагог-психологтың ұялы телефонында жүзеге асырылады және жеке оффлайн психологиялық кеңес беру
ОКУШЫЛАРМЕН ЖУМЫС
Бағыттар | Жұмыстың мазмұны | Мақсаты | Әдістемелер атауы | Сынып | Мерзімі | Түпкі нәтиже | |
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДИАГНОСТИКАЛЫҚ БАҒЫТ | 1 сынып оқушыларының мектепке және жаңа мазмұнды білім беру жағдайындағы психологиялық дайындығы | Оқушылардың мектепке психологиялық дайындығын анықтау | Керн-Йерасик тесті | 1 сынып | қыркүйек | хаттама | |
Баланың ерік саласындағы даму деңгейн анықтау | «Графикалық диктант» әдістемесі, Д.Б.Эльконин | 1 сынып | Қазан | Хаттама | |||
Ес процесін анықтау | «Сөздер жұбы» | 1 сынып | Қазан | Хаттама | |||
Зейінін анықтау | «Моншақ» , «Үйшік»әдістемесі. | 1 сынып | Қазан | Хаттама | |||
Отбасында қалыптасқан қарым-қатынас ерекшеліктерін аңықтау | «Отбасы сүреті» әдістемесі | 1 сынып | Қараша | Хаттама | |||
5 сынып оқушыларын орта буынға бейімделуге психологиялық дайындығы | Оқу үдерісіне бейімделуін анықтау | Сауалнама | 5 сынып | Қыркүйек | Хаттама | ||
Тұлғаның психологиялық күйін анықтау | Г.Айзенк сауалнамасы | 5 сынып | Қыркүйек | Хаттама | |||
Оқу мотивациясын анықтау | 1.«Бақбақ гүлі» әдістемесі 2.«Өзін-өзі бағалау» сауалнама | 5 сынып | Қазан | Хаттама | |||
Мазасыздану деңгейін анықтау | Филлипстің мектептегі мазасыздану тесті | 5 сынып | Қазан | Хаттама | |||
Оқушының зейінін,қабылдауын, ойлауын анықтау | Равен әдісі | 5 сынып | Қараша | Хаттама | |||
Тұлғалық ерешеліктерін зерттеу | Баланың жүйке жүйесінің тұлғалық қасиеттерін анықтау | Сауалнама | 5-11 сынып | Қыркүйек | Хаттама | ||
Оқушылардың бойында өзін-өзі тану мотивациясын құру; өзін-өзі тану, рефлексияны дамытуға ықпал ету. | Өзін-өзі бағалау анықтау | Әдістеме, тест | 5-11 сынып | Қараша | Хаттама | ||
Оқушылардың бір-бірімен қарым-қатынасы | Сыныптастардың өзара қарым-қатынасын анықтау | Социлметрия әдістемесі Дж.Морено | 4-11 сынып | Қараша | Хаттама | ||
Кәсіби бағыт бағдар беру | Тұлғаның әлеуметтік бағытын анықтау және кәсіби типін бағалау. | 1.«Тұлға типтерін анықтау» Дж. Голланд сауалнамасы 2.Е.А.Климов «Дифференциалды –диагностикалық сауалнамасы 3.Танымдық қызығушылықтың диагностикасы» А.Е. Голомшток | 9-11 сынып | Қараша | Хаттама | ||
Таным процестері (зейін, логикалық ойлау | Баланың таным процестерін анықтау | Әдістеме | 1-4 сынып | Желтоқсан | Хаттама | ||
Жасөспірімдердің эмоционалдық еріктік аймағы | Эмоционалды еріктікті анықтау | Басса –Дарки тесті | 8-11 сынып | Желтоқсан | Хаттама | ||
1 сынып оқушыларының мектепке және жаңа мазмұнды білім беру жағдайындағы психологиялық дайындығы | Мектепке қарым-қатынасын анықтау | Мектеп суреті | Қаңтар | хаттама | |||
Оқушылардың бейімделуін анықтау | «Менің сыныбым» А.А.Лесова әдістемесі | Ақпан | Хаттама | ||||
Қоршаған орта жайлы бағдар деңгейін жеткілікті білімін, оқуға деген құштарлығымен мектеп жайлыжағымды көзқарасын қалыптасу деңгейін анықтау | Қоршаған ортаны бағдарлау және мектеп жайлы білімін тексеру | Наурыз | Хаттама | ||||
9 сыныпты мемлекеттік емтиханға психологиялық дайындық зерттеуі | Оқушылардың ойларын білу | «Сіз қандай мамандыққа лайықсыз?» психологиялық тест | Ақпан | Хаттама | |||
Оқушылардың мамандық таңдауға дайындық деңгейін анықтау | Мамандық таңдау салаунамасы | Наурыз | Хаттама | ||||
Мамандық таңдаудау туралы түсінік беру | «Мамандық таңдау өмірдің табыс кілті» бейнеролик | Сәуір | Хаттама | ||||
Қорытынды аттестацияға психологиялық қобалжуын анықтау | Жеке тұлғаның жалпы қобалжуын анықтау | «Отбасылық қобалжу» әдістемесі | Сәуір | Хаттама | |||
Сәтсіз отбасы балаларын диагностикалау | Ата-аналардың мектеппен байланысын нығайта отырып, ата-анадан бала тәрбиесіне қатысты мәселелерді білу | «Ата-ата бақытты бала» бейнеролик | Мамыр | Хаттама | |||
АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС | |||||||
Ата-аналармен психодиагностикалық жұмыс | Бастауыш сынып ата-аналарға арналған сауалнама | «Балаларыңызға деген көңіл бөлу бағытыңыз дұрыс па екен?» | 1-4 сынып | Қыркүйек | Хаттама | ||
Ата-аналармен оқушылардың қарым-қатынасын анықтау | Ата - ананың балаға деген сүйіспеншілігін байқау; өзінің және өзгенің даралығын бағалау, өзін құрметтеу; көңіл - күйді көтеру, сезім мен эмоцияны реттеу; ата - ананың бала тәрбиелеудегі оң психологиялық көзқарасын, балаға деген жауапкершілік сезімін қалыптастыру. | «Ата-аналарымен баланың қарым-қатынасы» сауалнама | 1-11 сынып | Қазан | Хаттама | ||
Ата-аналармен оқушылардың қарым-қатынасын анықтау | Ата-анасының баласына деген қарым-қатынасын анықтау | «Ата-ана болам десеңіз» Сауалнама | 9-11 сынып. | Ақпан | Хаттама | ||
ПЕДАГОГТАРМЕН ЖҰМЫС | |||||||
Педагогтың эмоционалды-еріктік аймақты диагностикалау | Педагогтардың психикалық денсаулығының эмоциялық күштенуді анықтау | Люшер тесті | Қазан | Хаттама | |||
Түзету-дамыту бағыты | |||||||
1-сынып оқушылармен түзету-дамыту жұмысын жүргізу | 1 сыныптың бейімделуге қиналған оқушыларға психологиялық қолдау көрсету | «Не жетпейді?» әдістемесі | Қыркүйек | Анықтама | |||
5- сыныптың бейімделуге қиналған оқушыларға психологиялық қолдау көрсету | Оқушының логикалық ойлау деңгейін бағалау | Есті дамытуға арналған жаттығулармен тапсырмалар | Қазан | Анықтама | |||
Пән мұғалімдерінің түзету –дамыту жұмыстары | Адамның бет әлпеті арқылы оның ойын, сезімін айыра білуге үйрету. Сезімнің сыртқы көріністерін көрсете білу. Топта эмоциялық жайлылық қалыптастыру. | «Жұмысқа қабілітілігін қалыптастыруға арналған жаттығулар | Қыркүйек | Анықтама | |||
Ата-аналармен тузету дамыту жұмыстары | Ата - ана мен баланың арасындағы қарым - қатынастың ерекшеліктерін психологиялық жаттығулар арқылы көрсету. | «Отбасы махаббаты неде?» тренинг жаттығу | Қазан | Анықтама | |||
Ағартушылық –профилактикалық психологиялық бағыт | 5-7 сынып оқушыларына | Ата - ана мен баланың арасындағы қарым - қатынастың ерекшеліктері | Қарым қатынасты құруға үйренемізӘңгімелесу, шағын лекция | Қыркүйек | Анықтама | ||
Қорытынды аттестаттауға және емтиханға дайындық бойынша психологиялық алдын алу мен ағарту | Балаларда өзіне сенімдіілік және сенім сезімін қалыптастыруға бағытталған жаттығулар | -«ҰБТ дегеніміз не және оның мен үшін маңыздылығы қандай?»-«Емтихан кезінде стресстен қалай арыламыз?»-«Жүйке жүйесіне түсетін күштен психологиялық арылу әдісі»-«Емтихандағы өз-өзіне сенімділік» | 9-11 сынып | ||||
8 -11 cынып | Оқушыларға адам денсаулығының қымбаттылығын, өмір сүру үшін қажеттілігін,басты байлық екенін ұғындыру | Психологиялық денсаулық дегеніміз не?Ақпараттық сағат | Қазан | Анықтама | |||
1-11 cынып | Оқушыларға ғаламтордағы зияны туралы, денсаулыққа әсері туралы түсінік беру | Қауіпсіз интернет , Интернет ресурстары қолдану мәдениетіШағын дәрістер | Қазан | Анықтама | |||
0-1 сынып (ата-аналарға) | Оқушылардың ұсақ моторикасын дамыту жаттығулары | Бейнеролик | Желтоқсан | Анықтама | |||
7-8 сынып | Өзін-өзі тану ,тұлғалық даму тәсілдерін таба білу,көніл-күйді және эмоцияны реттеу; байланыс және өзара әрекеттесу мүмкіндігін қамтамасыз ету. | «Мен өмірді таңдаймын» (бейнеролик)ZOOM арқылы тренинг өткізу | Ақпан | Анықтама | |||
9-11 сынып | Оқушыларға адамның алға қойған мақсаты мен оған жету жолыңдағы ізденістерін саралап , нәтижелі іс жасау керектігіне назар аударту | Мақсатқа қалай жетеміз. (бейнеролик) | Қараша | Анықтама | |||
5-11 cынып | Стреске қарсы тұруы, сенімді мінез-құлық дағдысын арттыру, өзін-өзі реттеуін, өзін-өзі бақылау дағдысын қалыптастыру | «Стресті қалай жеңуге болады?» мини лекция | Желтоқсан | Анықтама | |||
1-4 сынып | Қазіргі кездегі баланың дамуына жеке тұлға болып қалыптасуына ата-ана тәрбиесінің әдіс тәсілдерін жетілдіре отырып қарым қатынас орнату және ұлттық сананы бойына сіңіру | Баламен қарым –қатынас құру құпиясы. Қайтсек жақсы ата-ана атанамыз (Ата-анамен жұмыс) | ҚыркүйекҚараша | Анықтама | |||
1-11 сынып | Салауатты өмір сүре білуге, адамзат өміріне қауіп төңдіріп отырған қатерлі дерттен сақ болуға , одан қорғана білу туралы түсінік беру | Оқушылардың психологиялық денсаулығы Вебинар ата –ана , мұғалімдер | Казан Желтоқсан | Анықтама | |||
Кеңес беру бағыты | |||||||
«Қолды қалай дұрыс жуу керек?» | Оқушыларға гигиенаны дұрыс ұстануға байланысты кеңестер беру | Бейнеролик (1-11с) | Қыркүйек | ||||
Қашықтықтан білім алуға дайынбыз ба? | Оқушыларға қашықтықтан білім алуға психологиялық кеңес беру | Бейнеролик (1-11с) | Қыркүйек | ||||
Қашықтықтан оқуға мағлұматтар | Оқушыларға қашықтықтан оқытуға пайдалы кеңестер | Бейнеролик (1-11с) | Қыркүйек | ||||
Әліпбиді баламызбен үйренеміз | Ата-аналарға үй жағдайында балаларына көмек беру кеңестері | Бейнеролик 1 сынып | Қыркүйек | ||||
Сынып жетекшілері және ата-аналар сұранысы бойынша жекеленген кеңестер өткізу. | Кеңес беру, қолдау көрсету. | Бейнеролик | Үнемі | ||||
Ата-аналарға «Балаға қашықтықта оқытуға бейімделуге қалай көмектесу керек» атты жадынама мен ұсыныстар дайындау. | Кеңес беру,қолдау көрсету. | Бейнеролик (1-11с) | Қазан | ||||
Тыныс алу жолдары арқылы жаттығулар жасау | Кеңес беру,қолдау көрсету. | Бейнеролик | Қазан | ||||
«Үрейге тоқта деңіз!» тақырыбында психологиялық кеңестер | Ата – аналарға үрейдің алдын алуға көмек көрсету | Бейнеролик | Қазан | ||||
9-11 сынып түлектерінің ата-аналарына арналған емтихан алдындағы психологиялық көңіл күй мәселесі бойынша жадынама мен кеңестер дайындау. | Кеңес беру,қолдау көрсету. | Бейнеролик | Қазан - желтоқсан | ||||
ҰБТ және қорытынды аттестаттауға дайындық кезеніңде психологиялық көмек және қолдау көрсету | Кеңес беру,қолдау көрсету. | Бейнеролик | Үнемі | ||||
Мектеп оқушыларының ата-аналарына психологиялық кеңес. | Кеңес беру,қолдау көрсету | Бейнеролик | Үнемі | ||||
«Кәмелеттік жасқа толмаған жасөспірімдер арасындағы өз-өзіне қол жұмсауды болдырмау» мақсатында жеке дара кеңестер ұйымдастыру | Оқушылардың санасына адам өмірі қаншалықты қымбат екенін және әр адам оз өміріне жауапты екенін қалыптастыру,кеңес беру | Бейнеролик | Қазан - қараша | ||||
Өзін – өзі бағалау мен тәрбиелеу дағдыларының қалыптасуы | Оқушылардың өзін – өзі бағалау деңгейлерін көтеруге қолдау көрсету | Бейнеролик | Қазан | ||||
Кибербуллинг дегеніміз не? | Оқушыларға кибербуллинг туралы түсінік беру | Бейнеролик | Үнемі | ||||
Педагогтардың эмоционалды көңіл-күйі | Қашықтықтан оқытуда педагогтардың эмоционалды көңіл-күйін қалыптастыру | Бейнеролик | Қараша | ||||
Жасөспірімдер арасындағы зорлық-зомбылық. Буллинг туралы қысқаша мағлұмат | Оқушыларға зорлық – зомбылықтың алдын-алу бойынша кеңестер | Бейнеролик | Үнемі | ||||
Тыныстауды басқаруға байланысты әдістер | Кеңес беру,қолдау көрсету | Бейнеролик | Желтоқсан | ||||
Ата – аналарға психологиялық 10 кеңес | Ата – ана мен бала арасындағы қарым – қатынасты нығайтуға арналған кеңестер беру | Бейнеролик | Желтоқсан | ||||
Ақпаратты қабылдау арналары | Оқушыларға ақпаратты қабылдау жөнінде түсініктеме беру | Бейнеролик | Желтоқсан | ||||
Ата – аналарға арналған бала тәрбиесіне қажетті 14 кеңес | Ата – аналарға кеңес беру, қолдау көрсету | Бейнеролик | Желтоқсан | ||||
«Біз бақытты баламыз!» | Оқушыларға көңіл – күйлерін басқаруға кеңес беру | Бейнеролик | Желтоқсан | ||||
Ата-аналарға балаларын жайландыруға арналған психологиялық кеңестер беру | Бейнеролик | Желтоқсан |
Дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыс
Негізгі бағыты | Жұмыс мазмұны | Негізгі мақсаты | Сынып | Зерттеу әдістемесі | Мерзімі | Жауапты | Нәтиже |
Психодиагностика | Дарынды балалармен жұмыс | Таным процестерін анықтау | 5-11 сынып | Сауалнама | Қыркүйек, қазан | Психолог | Хаттама |
Дарынды оқушылармен жұмыс | Оқушыларлың бағытын анықтау | 5-11 сынып | Клэр Гордон тесті | Қараша, желтоқсан | Психолог | Хаттама | |
Дарынды балалармен жұмыс | Жеткіншектердің интеллектуалды даму деңгейін анықтау | 5-11 сынып | Штур тесті | Наурыз, сәуір, мамыр | Психолог | Хаттама | |
Психологиялық ағарту, алдын-алу | Дарынды балалармен жұмыс | Оқушылардың табысқа жетуіндегі қажеттілігін анықтау | 5-11 сынып | Шағын дәріс | Ақпан | Психолог | Анықтама |
Түзету-дамыту | Дарынды балалармен жұмыс | «Креативтілік пен шығармашылық қабілеттерді дамыту» | Тренинг | Қаңтар | Психолог | Анықтама | |
Психологиялық кеңес | Сұраныс бойынша психологиялық кеңес беру | Мәселе туындаған жағдайда психологиялық кеңес беру | 5-11 сынып | Психологиялық кеңес | Жыл бойы | Психолог |
Мемлекеттік емтиханға дайындық кезінде жүргізілетін жұмыста
Негізгі бағыты | Жұмыс мазмұны | Негізгі мақсаты | Сынып | Зерттеу әдістемесі | Мерзімі | Жауапты | Нәтиже |
Психодиагностика | 11 сынып оқушыларына психологиялық көмек беру | Оқушылардың өзін-өзі бағалау деңгейін анықтау | 11 сынып | Тест | Қыркүйек | Психолог | Хаттама |
Жеке тұлғалық типтік ерекшеліктерін анықтау | Жеке тұлғалық типтерін анықтау | 11 сынып | Айзенк сауалнамасы | Қазан | Психолог | Хаттама | |
11 сынып оқушыларына психологиялық көмек көрсету | Оқушылардың стреске төзімділігін анықтау | 11 сынып | Э.Ховард тесті | Қараша | Психолог | Хаттама | |
Психологиялық түзету дамыту | «Өз күштеріңе сен!» | Оқушылардың өзі-өзін бағалауды күшейту | 11 сынып | Тренинг | Желтоқсан | Психолог | Анықтама |
«Бойындағы қорқынышты төмендету» | Оқушы бойындағы қорқынышты төмендету | 11 сынып | Тренинг | Қаңтар | Психолог | Анықтама | |
Психологиялық алдын алу, ағарту | Мен және менің ортам. | Өмірде адамнан асқан құндылық жоқ екендігін түсіндіре отырып, бақытты өмір сүру үшін өзін-өзі психологиялық тұрғыдан дайындауға қалыптастыру. | 11 сыпын | Тренинг | Ақпан | Психолог | Анықтама |
«Бізді ҰБТ күтіп тұр» | Мектеп түлектерінің ҰБТ-ға дайындығын ескере отырып, қорқыныш пен іштей қинаған сезімдерден құтылуға, адал болуға психологиялық көмек көрсету | 11 сынып | Тренинг | Наурыз | Психолог | Анықтама | |
«Өмір тамаша» | Оқушылардың өзіне деген сенімділігін арттыру | 11 сынып | Тренинг | Сәуір | Психолог | Анықтама | |
Үміт, сенім, арман бізді алға жетелейді | Білім алушыларға психологиялық дайындық жасау | 11 сынып | Тренинг | Мамыр | Психолог | Анықтама | |
Психологиялық ағартушылық | Ата-аналармен жұмыс | «Балаңыз үлкен сынаққа даярма?» | 11 сынып | Дәріс | Наурыз, сәуір | Психолог | Анықтама |
Психологиялық кеңес | 11 сынып оқушыларына | Білім алушыларға ҰБТ-те өзін қалай ұстау немесе қалай тамақтану жөнінде жаднама тарату | 11 сынып | Психологиялық кеңес | Жыл бойы | Психолог | |
11 сынып оқушыларына | Білім алушыларға тест алдында өзіне сенімді болу, өзін өзі ұстау туралы кеңестер жүргізу | 11 сынып | Психологиялық кеңес | Жыл бойы | Психолог |